בלוג היצירה של מרקם, הולך להיות מעניין!

צבעים של קיץ

קיץ

קיץ, מרחבים, חופש, צבע ויצירה….
הצבע – מעשיר כל יצירה, היצירה – מוסיפה צבע גוון ועומק לעולמנו.קיץ


בדיוק בצומת הזו, במפגש הזה של יצירה ותרומתה בחרתי לשתף אתכן בשיחה רבת ענין שהיתה לי עם שרית בניסטי.
ב"אחיה", מקדמת רגשית ילדים באמצעות אומנות ומשחק. MA שרית, תרפיסטית באומנות
שרית נושמת יצירה, אמנית בנשמתה ומשלבת את האמנות עם עולם הרגשות.
שרית מאמינה שהיצירה וההתעסקות בחומרים שונים הם צורך חיוני להתפתחות תקינה של ילד.
כמו שילד אוכל וישן כי זה צורך קיומי וטבעי – כך הוא גם יוצר ומשחק – אומרת שרית ומוסיפה – היצירה היא ביטוי לעולם
הפנימי של הילד, היא אפיק הבעה וגם אפיק של פורקן רגשי. היא מעניקה לו עצמאות, מסוגלות, שליטה ועשויה לשמש לו
מראה ליכולות שלו, לכשרונות שלו וליופי הפנימי שלו. אין ספק שכל אלו תורמים לבנית ערך עצמי ולחיזוק הביטחון העצמי.קיץ
אני עוצרת את שרית בשטף דיבורה ומנסה להבין – הרי ביננו, ישנן תלמידות עם כשרון טכני מפותח וכאלה עם פחות, איך נעורר גם
בהן את המוטיבציה ליצור?
אצל שרית כשרון ויצירה אינם הולכים בהכרח יד ביד – יצירה היא יצירה – היא תאמר. יצירה מבטאת את עולמו של היוצר וזו מהותה
ותכליתה. אבל יחד עם זאת יש מקום וחשיבות להגיש לתלמידה ערכות יצירה שמותאמות לגיל וליכולת הטכנית, ערכה כזו מאפשרת
לפעמים דילוג מסוים על קשיים טכניים וגורמת שגם ילדה עם פחות כשרון תצא בתחושה של הצלחה, סיפוק, ביטחון והנאה.
אני מבקשת עוד כמה דקות משרית והפעם – טיפים למורות – איך תוכל המורה לרגש את התלמידות ולהנות מהתהליך של היצירה ולאו דווקא מהתוצאה.קיץ
כאן – בטוחה שרית, יש מקום גדול ותפקיד חשוב ליחס של המורה. חשוב מאד שהמורה תתיחס בהרבה כבוד
והערכה למאמץ)!( שעושה הילדה ותתן לה משוב חיובי ועדוד מהשלבים הראשונים ועד סיום העבודה, המבט
של המורה חשוב מאין כמותו. הילדה חשה דרכו חשובה ונוכחת וחשובות גם המילים שהיא אומרת לה על
עבודתה, מילים שמיוחדות רק לילדה זו, מילים שעוזרות לה לראות את היופי במעשה ידי'ה גם אם הוא חלקי וקטן.


אז, נצא אל הקיץ שלנו התוסס, הקורץ אלינו בשלל צבעיו החיים,
ונאחל לכולנו קיץ יוצר ושמח!

נחמה

קיץ

רוצים להיות מעודכנים ביצירות חדשות?

הרשמו עכשיו לרשימת התפוצה של מרקם:

דילוג לתוכן